Nupo: Vores mission, vision og vej fremad
Fra starten til nu – historien bag Nupo
1981: Nupo blev etableret i Danmark af Flemming Quaade, en læge med en stærk baggrund inden for medicinsk forskning, især inden for ernæring og vægtstyring. Hans viden og erfaring på disse områder dannede grundlaget for udviklingen af Nupo’s måltidserstatningsprodukter. Det første produkt, en pulverbaseret VLCD (Very Low Calorie Diet) også kendt som TDR (Total Diet Replacement), blev skabt til at understøtte vægttab og ernæring. Formuleringen blev udviklet baseret på kliniske studier for at sikre, at det opfyldte de ernæringsmæssige behov hos dem, der ønskede at tabe sig sikkert.
1980'erne-1990'erne: Udvidelse og markedsvækst
I løbet af 1980'erne og 1990'erne udvidede Nupo sit produktsortiment og begyndte at opnå popularitet i Danmark og andre dele af Skandinavien. Brandets fokus på klinisk validering og effektive vægtstyringsløsninger hjalp med at opbygge et stærkt ry inden for sundheds- og wellnessindustrien.
2000'erne: Innovationer og produktudvikling
I begyndelsen af 2000'erne fortsatte Nupo med at innovere og lancerede nye produkter, herunder måltidserstatningsprodukter. Disse nye tilbud gjorde det mere bekvemt for forbrugerne og cementerede yderligere Nupo som en leder inden for slankekategorien.
2010'erne: International ekspansion
Nupo begyndte at udvide sig uden for Skandinavien og trådte ind på forskellige europæiske markeder. Brandets fokus på videnskabeligt understøttede, højkvalitetsprodukter hjalp med at opnå international anerkendelse. Nupo investerede også i digitale markedsføringsstrategier for at øge kendskabet til brandet og nå nye kunder.
2020'erne: Fortsat vækst og digital transformation
Med en voksende global tilstedeværelse fortsætter Nupo med at innovere inden for vægtstyringssektoren med fokus på at udvide produktsortimentet og forbedre sin digitale tilstedeværelse. Brandet er fortsat engageret i at levere videnskabeligt dokumenterede og praktiske løsninger til vægttab og sund livsstil.
Nupo’s historie afspejler et engagement i videnskabeligt baseret vægtstyring og kontinuerlig innovation, hvilket gør det til et betroet navn inden for sundhed og velvære i over fire årtier.
Navnet "Nupo" er en sammenkobling af ordene "Nutritional Power".
Vigtige øjeblikke i Nupo historien
2022
Ekspansion til Rumænien
Nupo udvider sin globale tilstedeværelse ved at træde ind på det rumænske marked, hvilket markerer endnu en milepæl i virksomhedens internationale vækst.
2021
40 års jubilæum
Nupo fejrer 40 års innovation og succes inden for vægttabsprodukter, hvilket cementerer vores position som pionerer i sundhed og velvære.
2019
Lancering af ny hjemmeside
Nupo lancerer en helt ny hjemmeside for at skabe en bedre brugeroplevelse og optimere den digitale tilstedeværelse.
2019
Start på Malta
Nupo introduceres på Malta, endnu en milepæl i virksomhedens globale ekspansionsplaner.
2018
Nupo udvider til Ungarn og Holland
Nupo fortsætter med at vokse i Europa med lanceringer på to nye markeder: Ungarn og Holland.
2018
Relancering af Nupo Diet
Med et nyt, moderne design relanceres Nupo Diet for at imødekomme kundernes behov og ønsker.
2018
Relancering af Nupo Diet
Med et nyt, moderne design relanceres Nupo Diet for at imødekomme kundernes behov og ønsker.
2018
Lancering af SLIM BOOST
Nupo introducerer sin nye serie af kosttilskud, SLIM BOOST, i tre varianter: Fill My Tummy, Burn My Fat og Block My Carbs, der understøtter en holistisk tilgang til vægttab.
2016
Nupo indtager det kinesiske marked
Nupo træder ind på det hurtigtvoksende kinesiske marked og bringer sine populære vægttabsprodukter til nye kunder i Asien.
2010
Det første eksporteventyr
Nupo går for første gang ind på de internationale markeder og begynder at eksportere til Slovenien, Kroatien, Irland og Slovakiet.
2010
Nye shakes
Nupo udvider sit sortiment med nye spændende smagsvarianter – Mango Vanilla Diet Shake samt Blueberry Pomegranate og Vanilla Banana Meal Shakes.
2009
Nye Snack Bars introduceres
Nupo lancerer to nye snackbars i sortimentet: Blueberry Snack Bar og Cranberry Snack Bar, som er praktiske løsninger til en sund snack på farten.
2008
Nupo gennemgår et redesign
Nupo relanceres som et livsstilsbrand med et opdateret design og et udvidet sortiment, herunder Meal Shakes med smagene Cocoa og Caffe Latte, Meal Bar Caramel, samt to nye Diet Soups: Spicy Thai Chicken og Vegetable.
2006
Nye produktkategorier introduceres
Nupo lancerer Meal Bars og Meal Shakes, som bliver nye, praktiske måltidserstatninger til travle dage.
2005
Nupo omdefinerer sig som livsstilsbrand
Et banebrydende nyt emballagedesign og forbedrede smagsvarianter, herunder frysetørret jordbær og ægte kakao, fører Nupo ind i en ny æra.
2003
Online slankekur
Nupo gør det lettere for folk at nå deres vægttabsmål ved at lancere online slankekur på nupo.dk.
1998
Lancering af varme Diet-supper
Nupo udvider Diet-kategorien med to nye varme supper: Asparges og Champignon, der giver variation til diætplanen.
1996
Markedsleder i Skandinavien
Nupo etablerer sig hurtigt som markedsleder i Skandinavien og bygger videre på sin succes med veldokumenterede produkter.
1985
Stigende efterspørgsel
Efterspørgslen efter Nupo’s produkter stiger kraftigt, og distributionen ekspanderes i hele landet.
1985
Det mest veldokumenterede slankeprodukt
Nupo bliver anerkendt som det mest veldokumenterede slankeprodukt på markedet med en solid videnskabelig baggrund.
1984
Lancering i Danmark
Nupo lanceres officielt i Danmark og begynder sin rejse mod at blive en førende aktør inden for vægttab og sundhed.
1983
Tilladelse til produktion
Nupo får officielt tilladelse til at blande næringspulver og vitaminer, en vigtig milepæl i virksomhedens tidlige historie.
1981
Den mest veldokumenterede kur
En række kontrollerede kliniske forsøg bekræfter effekten af Nupo’s pulverbaserede slankeprodukt, som skaber fundamentet for virksomhedens fremtid.