Vores historie
VIRKSOMHEDEN
Historien om Nupo og vores produkter går tilbage til 1981. Navnet “Nupo” er en kombination af ordene; Nutritional Power = NuPo.
I slutningen af 1970’erne kom civilingeniør Oluf Mørk med ideen til den ideelle diæt. En diæt, hvor man kunne spise, hvad der var forbudt i andre diæter. En diæt, der gav kroppen alle de næringsstoffer, den har brug for, men med et minimum antal kalorier.
For at gøre drømmen til virkelighed indledte Oluf Mørk et samarbejde med førende ernæringsforskere. En af nøgleværdierne har altid været, at Nupo skal være velbegrundet i videnskabelig forskning og kliniske forsøg. Nupo blev derefter udviklet på Hvidovre hospital af førende fedmeforsker Dr. Flemming Quaade.
Nupo tilbyder diætprodukter til dem, der ønsker at kickstarte og opretholde en stabil vægt.
Virksomheden er dansk og består af entusiaster, der er placeret i virksomhedens hovedkvarter i det vestlige København, hvor de arbejder med udvikling, produktion, markedsføring og salg til både det danske og internationale marked.
KONCEPT – VISIONEN
Vi eksisterer for at styrke folk mod en mere balanceret livsstil med fokus på generelt velvære og vi er engagerede i at muliggøre langsigtede forbedringer af den generelle trivsel og anerkender den unikke følelsesmæssige rejse for hver enkelt i at nå deres velværemål.
Vi sælger ikke kun produkter, men også bevidstheden om, at du passer på dig selv, når du tager ansvar for dit helbred og dit liv.
PRODUKTER
Nupos produkter er opdelt i fire kategorier: Nupo Diet der er en såkaldt Very Low Calorie Diet (VLCD) også kendt som en Total Diet Replacement (TDR) og er fuldkosterstatning, Nupo One Meal, er måltidserstatninger. Slim Boost er kosttilskud og Nupo Care er et medicinale produkter. Produkterne kan nydes separat eller kan kombineres.
Nupo er godkendt af Danmarks Miljø- og Fødevareministerium.
Nupo gør det muligt for dig at erstatte hele eller delvist erstatte din daglige kost med vores produkter.
Vigtige øjeblikke i Nupos historie
2022
Start i Romanien
2021
Nupo har 40 års jubilæum
2019
Nupo lancerer helt ny hjemmeside
2019
Nupo starter på Malta
2018
Nupo kommer til Ungarn og Holland
2018
Relancering af Nupo Diet med nyt design
2018
Lancering af SLIM BOOST
Nupo lancerer deres helt nye kosttilskud; Slim Boost, som kommer i tre varianter: Fill My Tummy, Burn My Fat og Block My Carbs.
2016
Nupo’s produkter kan nu købes i Kina
2016
Nupo bliver erhvervet af IBL Holding
2010
Det første eksporteventyr
Nupo starter eksport til Slovenien, Kroatien, Irland og Slovakiet.
2010
Nye shakes
En ny Diet Shake – Mango Vanilla lanceres sammen med to nye Meal Shakes; Blueberry Pomegranate og Vanilla Banana.
2009
Nye snackbars introduceres.
Snack Bar kategorien lanceres med to nye produkter; Blueberry Snack Bar og Cranberry Snack Bar.
2008
Redesign af Nupo
Nupo undergår et redesign, og bliver relanceret som et livsstilsbrand. Sortimentet udvides med to nye Meal Shakes; Cocoa og Caffe Latte, en Meal Bar; Caramel, og to nye Diet Soups; Spicy Thai Chicken og Vegetable.
2006
Nye produktkategorier introduceres
Meal Bar og Meal Shakes lanceres – en nye produktkategori bestående af måltidserstatninger.
2005
Nupo – et livsstilsbrand
Et banebrydende, nyt emballagedesign introduceres, og smagsprofilen forbedres med eksempelvis frysetørret jordbær og ægte kakao.
2003
Nupo lancerer online slankekurer via nupo.dk
1998
Varme supper lanceres i Diet-kategorien
Nupo lancerer to nye, brandvarme supper i Diet-kategorien med Asparges og Champignon.
1996
Nupo lanceres i Skandinavien, og bliver hurtigt en markedsleder
1985
Stigende efterspørgsel
Efterspørgslen stiger, og distributionen øges kraftigt.
1985
Nupo er det mest veldokumenterede slankeprodukt på markedet
1984
Nupo lanceres i Danmark
1983
Nupo får tilladelse til at blande næringspulver og vitaminer
1981
Den mest veldokumenterede kur
En lang række kontrollerede kliniske undersøgelser af pulverets effekt foretages.