Du er forhåbentlig på vej til at nå dine mål og på nuværende tidspunkt burde din krop også have justeret sig til at få færre kalorier.
Måske er du helt klar på at fortsætte på en ren Diet med 800 kcal om dagen eller måske er nået dertil hvor du gerne vil supplere med nogle fødevarer.

Uanset hvor er du er, så har vi en plan for hvordan du kan komme videre...

Nupo i kombination med andre fødevarer

Hvis du i den sidste uge har kørt et rent Diet forløb på ca. 800 kcal om dagen, så kan det være at du gerne gå op på 1200 eller 1500 kalorier om dagen.

Når din krop vænner sig til færre kalorier vil du også mærke at du bliver mere aktiv og derfor kan det være at du skal øge kalorieindtaget en smule.

Det er også til dig der gerne vil inspireres til hvilke fødevarer der er godt at tilføje til vores Diet varianter og samtidig holde kalorierne i skak.

Vi har sammensat en masse opskrifter der kombinerer Nupo Diet med regulære fødevarer

Få alle opskrifterne her

Vil du fortsætte på den plan du har valgt, eller er du klar på noget nyt?

Der er egentlig ingen rækkefølge for hvordan man starter op på et forløb hos Nupo, men begynder man på den mest effektive med 800 kcal om dagen, så kan du langsomt supplere op med flere kalorier. Det kan også komme i takt med at du måske er begyndt at bevæge dig lidt mere.

Din rejse starter her - og der er helt sikkert en kostplan der passer dig.

  • 800 kcal

    Den hurtige og effektive

    6 Nupo portioner om dagen Dækker alle dine ernæringsmæssige behov Forvent hutige resultater Track dine fremskridt med vores gratis app
  • 1,200 kcal

    Bland med almindelig mad

    Alt alt fra 800 kcal planen + 400 ekstra kcal Ekstra forkælelse i weekenden Mix med dine ynglingsretter Gratis opskrifter
  • 1,500 kcal

    Balance med opskrifter

    Alt fra 800 & 1200 kcal planerne Gratis opskrifter der tilføjer 700 kcal til din kost Balancér dine dage med mere fleksibilitet Nyd din middag med familien
  • One Meal

    Erstat 1-2 måltider

    Komplet måltid med alle vigtige næringsstoffer Ca. 200 kcal pr. måltid Ideel til vægtkontrol Mix mellem barer og shakes

Ligevægtsindtag. Hvad er det, og hvad skal du bruge det til?

Er du i tvivl om, hvad begrebet ligevægtsindtag helt præcist betyder, og hvorfor det kan være en vigtig del af din kostplanlægning?

Ligevægtsindtag, også kendt som "maintenance calories" på engelsk, er det antal kalorier, en person skal indtage dagligt for at opretholde sin nuværende vægt uden at tage på eller tabe sig. Dette tal er afhængigt af flere faktorer, herunder basal metabolic rate (BMR), fysisk aktivitetsniveau, alder, køn, vægt og højde.

Læs mere om ligevægtsindtag her

Du vil elske disse nemme og næringsrige opskrifter!

Hver opskrift er ikke kun nem og hurtig at tilberede, men også fyldt med lækre smage. Portionsstørrelse og antal kalorier er omhyggeligt beregnet af vores ernæringseksperter for at sikre din vej til succes.

Velbekomme!

Få alle opskrifterne her

Glæd dig til i morgen hvor vi introducerer NupoFit

I morgen taler vi om fitness og hvordan du kan få et mere aktivt liv, samt introducerer dig til vores helt nye træningsvideoer, der specifikt er til dig der ikke normalt er aktiv, men som rigtig gerne vil i gang.

Kostvejleder og personlig træner Lotte Skovgaard har sammensat nogle rigtig gode øvelser der er nemme og hurtige at lave derhjemme, så du har masser af muligheder for at få plads til motion i dit liv.

Et ekstra kickstart til dig på Nupo forløbet.

4 spørgsmål om vægttab

Er der andre muligheder for at opnå et vægttab?

Ja, der er flere muligheder for at opnå et vægttab, der spænder fra livsstilsændringer til medicinske indgreb. Nogle almindelige tilgange inkluderer:

Kostændringer: Indtagelse af en afbalanceret kost rig på frugt, grøntsager, magre proteiner og fuldkorn, samtidig med at man reducerer indtaget af forarbejdede fødevarer, sukkerholdige snacks og højkalorie drikkevarer, kan hjælpe med vægttab.

Regelmæssig motion: Indarbejdelse af regelmæssig fysisk aktivitet i din rutine, såsom gåture, jogging, cykling eller styrketræning, kan hjælpe med at forbrænde kalorier og forbedre den generelle kondition.

Adfærdsterapi: Rådgivning eller adfærdsterapisessioner kan hjælpe med at tackle underliggende psykologiske faktorer, der kan bidrage til overspisning eller usunde spisevaner.

Bariatrisk kirurgi: Kirurgiske procedurer såsom gastrisk bypass, gastrisk sleeve eller gastrisk bånd kan anbefales til personer med svær fedme, der ikke har haft succes med andre metoder til vægttab.

Det er vigtigt at konsultere en læge eller klinisk diætist for at fastslå den mest passende tilgang til vægttab baseret på individuel sundhedstilstand, præferencer og mål.

Hvad er ketose?

”Det nye sort” inden for diæter og slankekure er de såkaldte keto-kure. Fælles for denne type kur er, at du spiser meget få kulhydrater,  men i højere grad spiser mere fedt end, hvad der normalt ville være i din kost. Men hvad er ketose egentlig?

Fedtforbrænding

Ketose er en tilstand, hvor kroppen får sin energi fra fedtdepoterne i stedet for glykogendepoterne i musklerne. Normalt kommer kroppens primære brændstof fra kulhydrater, som bliver lagret i musklerne som glykogen. Når du indtager flere kulhydrater, end din krop kan nå at forbrænde, lagrer det sig i kroppen som lagrde fedtdepoter.

Kroppen gemmer altså på energien til en dag, hvor den har behov for det. Når du begrænser dit kulhydratindtag, tvinger du kroppen til at finde en alternativ energikilde – og det findes i lagrede fedtdepoter. Når kroppen begynder at bruge dine fedtdepoter som brændstof, omdannes fedtet til ketonstoffer. Ketonstofferne bruger kroppen som energikilde i stedet for glykogen  – det er denne tilstand, der kaldes for ketose.

Hvor meget kulhydrat kan jeg indtage?

Der findes en del teorier, der handler om, hvor mange gram kulhydrater du må eller kan indtage for at komme i en ketose-tilstand. Det er meget forskelligt fra person til person, hvor meget kulhydratindtaget skal begrænses, for at opnå ketose. Du kan købe ketose-tests til at måle ketonstoffer i din urin, som kan vise, om du er i ketose. I Nupo Diet Shakes, -Soups og -Oatmeal er der betydeligt færre gram kulhydrater i en dagsration, end der er i en almindelig kost, som er sammensat ud fra de officielle anbefalinger.

Denne lave mængde kulhydrater, i kombination med det lave kalorieindtag gør, at du kommer i ketose – og forbliver i ketose, hvis du holder dig til kuren. Hvis du spiser andet mad, end de seks breve Nupo Diet, er det ikke sikkert, at du vil opnå den samme effekt. Du vil stadig være i kalorieunderskud, hvis du indtager færre kalorier end du forbrænder. Men du forbliver ikke nødvendigvis i ketose og opnår nødvendigvis ikke et lige så effektivt vægttab.

Ketose med almindelig mad

Det kan være meget svært at følge en keto-diæt, baseret på almindelig mad, hvor du skal være i kalorieunderskud og samtidig sørge for de korrekte næringsstoffer til kroppen. En keto-diæt, baseret på almindelig mad, er meget restriktiv med, hvilke madvarer du må – og ikke må – spise. Generelt, er det næsten umuligt at opnå en fuld næringsprofil med almindelig mad, for under 1300 kcal.

Formålet med Nupo-kuren er at tilbyde den mest effektive og ansvarlige kur til dig, der ønsker at kickstarte et vægttab. Med Nupo Diet hjælper vi dig med at tabe vægten på en simpel og effektiv måde. En komplet kosterstatning, der er lav på kalorier og høj på næringsværdier. Du kan finde alle de forskellige smagsvarianter af vores Nupo Diet serie, her.

Opnå ketose med Nupo Diet

Når du benytter vores Nupo Diet serie – altså vores VLCD*-diæt – får du alt, hvad dig og din krop har behov for af næringsstoffer, vitaminer, mineraler. Kalorieunderskuddet, i kombination med den begrænsede mængde kulhydrater, resulterer i at langt de fleste opnår, og bibeholder, ketose gennem deres Nupo Diet forløb. Hvis du har brugt Nupo, har du måske erfaret, at du kan få dårlig ånde, som lugter lidt af acetone. Det er blandt andet et af de positive tegn på, at du er i ketose. Den dårlige ånde kan fint afhjælpes med enten sukkerfrit tyggegummi eller ved brug af mundskyl.

En positiv bivirkning ved ketose-tilstanden er, at den dæmper appetitten, hvilket er smart, når du gerne vil tabe dig. Selvom du indtager væsentligt færre kalorier end du normalt gør gennem en normal kost, føler du ikke sult – efter et par dage – på få kalorier med Nupo Diet.

Hvis du overvejer om Nupo Diet er noget for dig, finder du kun ud af det ved at prøve det. Måske bliver du overrasket over, hvor nemt det er at tabe de overflødige kilo med Nupo og overrasket over at du ikke er sulten.

Er der andre muligheder for at opnå et vægttab?

Ja, der er flere muligheder for at opnå et vægttab, der spænder fra livsstilsændringer til medicinske indgreb. Nogle almindelige tilgange inkluderer:

Kostændringer: Indtagelse af en afbalanceret kost rig på frugt, grøntsager, magre proteiner og fuldkorn, samtidig med at man reducerer indtaget af forarbejdede fødevarer, sukkerholdige snacks og højkalorie drikkevarer, kan hjælpe med vægttab.

Regelmæssig motion: Indarbejdelse af regelmæssig fysisk aktivitet i din rutine, såsom gåture, jogging, cykling eller styrketræning, kan hjælpe med at forbrænde kalorier og forbedre den generelle kondition.

Adfærdsterapi: Rådgivning eller adfærdsterapisessioner kan hjælpe med at tackle underliggende psykologiske faktorer, der kan bidrage til overspisning eller usunde spisevaner.

Bariatrisk kirurgi: Kirurgiske procedurer såsom gastrisk bypass, gastrisk sleeve eller gastrisk bånd kan anbefales til personer med svær fedme, der ikke har haft succes med andre metoder til vægttab.

Det er vigtigt at konsultere en læge eller klinisk diætist for at fastslå den mest passende tilgang til vægttab baseret på individuel sundhedstilstand, præferencer og mål.

Kan jeg kombinere Nupo med regulære fødevarer?

Ja, det er muligt at kombinere Nupo-produkter med almindelige fødevarer som en del af en afbalanceret kost. Nupo-produkter er designet til at fungere som en fuldkosterstatning, måltidserstatninger eller supplere en sund kost, og de kan indgå i en varieret kostplan sammen med almindelige fødevarer. Nupo har udviklet en masse opskrifter der indholder både Nupo Diet og regulære fødevarer. Du kan se kostplanerner der tilbyder både 800, 1200 og 1500 kcal om dagen.

Det er dog vigtigt at huske på, at en sund kost bør bestå af en bred vifte af næringsrige fødevarer, herunder frugt, grøntsager, magert protein, fuldkorn og sunde fedtstoffer. Nupo-produkter bør ikke erstatte alle måltider i løbet af dagen uden vejledning fra en en læge eller en klimnisk diætist.

Hvis du overvejer at kombinere Nupo med almindelige fødevarer, anbefales det at tale med en ernæringsekspert eller klinisk diætist for at få personlig rådgivning og hjælp til at sammensætte en sund og afbalanceret kostplan, der passer til dine individuelle behov og mål.


  • VLCD Diet
    Nupo Diet er en Very Low Calorie Diet (VLCD) der er nem, sikker og effektiv


  • +35 kliniske studier

    Mere end 35 kliniske studier der understøtter og dokumenter de ubestridelige resultater


  • 6 portioner om dagen

    Erstat alle dine måltider med kaloriekontrolleret portioner. Et mix af shakes, super og varme retter


  • Alle essentielle næringsstoffer

    En kost der giver dig alle de vigtige næringsstoffer din krop har brug for